Mac-ekspert søges til Aalborg Universitet, It Services

AAU It Services (ITS) søger en Mac-ekspert til vores team, der varetager klient management og support for AAU’s 4.500 klienter fordelt på Windows og Mac. Stillingen er på fuld tid (37 timer/uge) med tiltrædelse den 1. december 2018 eller snarest herefter.

Stillingsbeskrivelse


Om stillingen

Som Mac-ekspert vil du være den, der går forrest og bærer det overordnede ansvar for Mac og MacOS på universitetet, herunder med særligt fokus på MacOS deployment og management samt MacOS back-office support.

Du er et forbillede i organisationen, som repræsenterer kvalitet og troværdighed. Vi forventer, at du løbende holder dig opdateret omkring udvikling og trends på området og bruger din viden til at nå i mål med universitetets klientarkitektur.

Har du ekspertviden og den rigtige erfaring, vil det naturligvis være en fordel, men det er ikke en betingelse. Er du den rigtige kandidat, og har du en ballast, der gør, at du hurtigt og selvstændigt kan flytte dit kompetenceniveau til ekspertniveau, så vil vi meget gerne investere i dig.

Om teamet

Du vil indgå i et team af specialister, hvor vi i fællesskab driver og supporterer universitetets ca. 4500 klienter fordelt på Windows, MacOS og Linux.

Vi arbejder i et teknisk og organisatorisk komplekst miljø, hvor vi løser mange forskelligartede opgaver. Arbejdstempoet er til tider højt, og vores opgaveløsning kræver løbende prioritering. Vi arbejder efter best practice for området og ser processer og standarder som en støtte i vores opgaveløsning. Vi sætter løbende vores eget arbejde i proces, har mod på at eksperimentere, og har en ambition om hele tiden at udvikle os bl.a. igennem løbende fokus på uddannelse og fordybelse.

Vi kommunikerer med mange forskellige typer af mennesker, herunder teknikere, systemforvaltere, systemejere samt slutbrugere. For at løse vores opgave er det vigtigt, at vi tilpasser vores kommunikation til det rette niveau, og at vi kan kommunikere flydende på både dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Som team arbejder vi i fællesskab for at skabe flow i vores opgaveløsning med udgangspunkt i principper og praksis fra Kanban-metoden. I teamet prioriterer vi vores opgaver i fællesskab og hjælper hinanden også på tværs af fagområder. Du må derfor forvente også at komme i berøring med opgaver fra teamets andre ansvarsområder.

Arbejdsredskaber

Dine primære arbejdsredskaber vil blive Jamf (tidligere Casper Suite) og Deploy Studio. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med shell scripting, programmering og/eller automatisering og/eller et eller flere af følgende teknologier: System Center Service Manager (SCSM), System Center Configuration Manager (SCCM), Active Directory, Microsoft Intune, Office 365

Ansøgnings- og rekrutteringsforløb

Din ansøgning skal som minimum indeholde

• Et CV

• En skriftlig ansøgning

Dit CV indeholder din forudgående erfaring, herunder job, uddannelser og kompetencer. Marker gerne tydeligt erfaring, som du mener er særligt relevant for denne stilling. Henvis også gerne til relevant community arbejde som fx blog- og forumposts.

I din ansøgning bør du fokusere på, hvordan du med din erfaring vil udfylde stillingen, læg vægt på dine styrker og svagheder ift. stillingen, brug gerne eksempler ud fra din erfaring.

Første evaluering vil forgå skriftligt, baseret på spørgsmål med udgangspunkt i din ansøgning, eventuel efterfulgt af samtaler. Der foretages løbende samtaler.

Mere om stillingen

Organisatorisk hører stillingen til i Servicecenter-teamet og har faglig reference til vores Backoffice-specialistteam, der hedder Portal. Servicecenteret er en del af ITS, der består af ca. 140 medarbejdere fordelt på 4 afdelinger. Servicecenter-teamet håndterer den daglige Tier 1 (firstline) og Tier 2 (specialist) support til brugere på hele Aalborg Universitet og behandler mere end 40.000 henvendelser om året. Kontakten sker via telefon, e-mail, servicemanagement-system og personlige henvendelser.

Ansættelsesstedet er Selma Lagerløfs Vej 300, 9220 Aalborg.

Om ITS: www.its.aau.dk/digitalAssets/402/402623_its-2018_pr.-16.-august-2018.pdf

Om Aalborg Universitet: www.stillinger.aau.dk/aau-som-arbejdsplads/

Yderligere oplysninger kan fås ved formand for ansættelsesudvalget, Teamleder Michel Thomsen tlf. 25701337, e-mail: michel@its.aau.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Din ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst i Staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1012846

Ansøgningsfrist

Fri Jan 04 00:00:00 CET 2019

Søg stillingen online

Online ansøgning - gode råd

Online ansøgning - gode råd

Aalborg Universitet benytter et e-rekrutteringssystem til modtagelse af ansøgninger. I selve stillingsopslaget finder du nederst et link, som du skal benytte, når du ønsker at søge en stilling.

Inden du uploader en ansøgning, er det vigtigt, at du har al dokumentation klar i WORD- og/eller PDF- format, da du skal uploade alt på én gang. Du kan ikke forlade ansøgningen og vende tilbage efter et par timer uden at skulle starte forfra.

Systemet understøtter ikke ZIP-filer eller billedfiler. Filnavne må kun indeholde tal og bogstaver, og hvert enkelt dokument må maks. fylde 20 MB.

Hvis der opstår tekniske problemer, opfordrer vi til, at du prøver igen. Hvis de tekniske problemer mod forventning ikke kan løses, så kontakt venligst den medarbejder, som står nævnt som kontaktperson i stillingsopslaget.