Hvordan sender jeg en ansøgning?
På Aalborg universitet bruger vi rekrutteringssystemet, Varbi. For at kunne sende en ansøgning på et stillingsopslag, skal du klikke på ansøg knap på stillingsopslaget og oprette en kandidatprofil.
På Varbi kandidatprofilen kan du:
- Sende din ansøgning og dertilhørende dokumenter. Du kan gå til og fra din ansøgning inden du sender den.
- Se indhold i stillingsopslag, du har søgt
- Se de ansøgninger du har sendt til Aalborg Universitet
- Modtage svar på din ansøgning fra Aalborg universitet og kommunikere med os.
- Du kan redigere i din ansøgning og kontaktoplysninger, men da vi læser ansøgninger løbende, kan vi ikke garantere, at ændringer bliver taget i betragtning.
Krav til din ansøgning
Ønsker du at søge en ph.d.-stilling på Aalborg Universitet, kan der være forskellige krav til ansøgningen, men du skal altid vedlægge:
- En motiveret ansøgning
- Et CV
- Dokumentation for beståede universitetseksaminer i form af eksamensbevis og karakterudskrift på dansk eller engelsk (fx i form af en oversættelse fra et anerkendt oversættelsesbureau eller lignende.
Derudover kan der være krav om:
- En projektbeskrivelse
- En medforfattererklæring (Vedlægger du publikationer til ansøgningen, hvorpå der er medforfattere, skal du vedhæfte en medforfattererklæring, hvoraf din andel i fællesarbejdet klart fremgår. Erklæringen skal være underskrevet af medforfatterne)
- Sprogtest (f.eks. engelsk)
Et fuldstændigt overblik over kravene findes i stillingsopslaget.
Spørgsmål
Har du spørgsmål til afsendelse af din ansøgning bedes du kontakte den HR kontaktperson, som står i stillingsopslaget.