AAU logo

Ledige stillinger

Specialist på sygefraværsområdet søges til Aalborg Universitet

Motiveres du af at arbejde med sygefravær og fastholdelse, herunder at understøtte ledelsen i spændingsfeltet mellem lovgivning, procedurer og universitetets behov? Er du nysgerrig efter at kende og forstå universitetets kerneværdier for derigennem at understøtte ledelsen i at nå sine mål? Så er vi ikke i tvivl om, at du finder udfordringer og motivation som barselsvikar for vores sygefraværsspecialist i HR-afdelingen på Aalborg Universitet.

Stillingsbeskrivelse

Du vil indgå i HR-afdelingens Specialistcenter, der understøtter universitetets ledelse i tæt samarbejde med afdelingens HR-partnerne med specialiseret viden og rådgivning inden for regler og processer på personaleområdet.

Rådgivning, der understøtter universitetets kerneopgaver

I specialistcentret vil du indgå i et tæt samarbejde med 15 andre kolleger, herunder centrets personalejurister og arbejdsmiljøsektionen.

Det er naturligt for dig at dele din viden og samarbejde med kollegerne i dit team, resten af HR-afdelingen, samt med den øvrige administration. Du interesserer dig for - og bidrager positivt til - den fortsatte udvikling af HR-området.

Dine primære opgaver 

Rådgivning og procedurer: 

  • Løbende udredning og implementering af lovgivning og bestemmelser vedrørende fravær begrundet i egen sygdom, børns eller familiemedlemmers sygdom
  • Løbende rådgivning af og sparring med ledere, medarbejdere og tillidsrepræsentanter vedrørende sygefravær og sygefraværsdata
  • Opdatering og vedligeholdelse af vejledningsmateriale for ledere og medarbejdere i takt med ny lovgivning
  • Koordinering og sparring med samarbejdspartnere i HR-afdelingen
  • Koordinering og kommunikation med eksterne samarbejdspartnere, fx kommunale sagsbehandlere
  • Deltagelse i og sparring ved afholdelse af sygefraværs- og fastholdelsessamtaler og rundbordssamtaler med deltagelse af Jobcenter  

Dine kvalifikationer 

Den foretrukne ansøger:

  • Har en faglig relevant uddannelsesbaggrund
  • Har indsigt i forvaltningsret og erfaring med sagsbehandling inden for sygefraværsområdet
  • Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
  • Arbejder løsningsorienteret og kan omsætte og formidle regler og lovgivning med indsigt og forståelse for organisationens behov
  • Trives med at håndtere komplekse problemstillinger – både selvstændigt og i tæt samarbejde med kolleger
  • Er struktureret og kvalitetsbevidst, samt god til at skabe overblik
  • Agerer serviceminded og proaktivt 

Vi sætter pris på stor arbejdskapacitet, god humor og en positiv livsindstilling. Der er højt til loftet i HR-afdelingen, vi værner om den faglige kvalitet og arbejder effektivt, men husker også hinanden på, at der er andet i livet end arbejde. 

Er du interesseret i at høre mere om stillingen, kan du kontakte souschef Helle Ejersbo på 9940 8391. 

Der er tale om en stilling på fuld tid med ansættelse i perioden 18. marts 2019 til 31. januar 2020 med mulig forlængelse. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.

Ansøgningsfrist er mandag den 25. februar

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er tre måneders gensidig prøveperiode.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1028987

Ansøgningsfrist

Mon Feb 25 00:00:00 CET 2019

Søg stillingen online
Stillinger efter kategori

Online ansøgning - gode råd

Online ansøgning - gode råd

Aalborg Universitet benytter et e-rekrutteringssystem til modtagelse af ansøgninger. I selve stillingsopslaget finder du nederst et link, som du skal benytte, når du ønsker at søge en stilling.

Inden du uploader en ansøgning, er det vigtigt, at du har al dokumentation klar i WORD- og/eller PDF- format, da du skal uploade alt på én gang. Du kan ikke forlade ansøgningen og vende tilbage efter et par timer uden at skulle starte forfra.

Systemet understøtter ikke ZIP-filer eller billedfiler. Filnavne må kun indeholde tal og bogstaver, og hvert enkelt dokument må maks. fylde 20 MB.

Hvis der opstår tekniske problemer, opfordrer vi til, at du prøver igen. Hvis de tekniske problemer mod forventning ikke kan løses, så kontakt venligst den medarbejder, som står nævnt som kontaktperson i stillingsopslaget.

Lær os at kende