Ledige stillinger

Kommunikationsmedarbejder til forskningsformidling og intern kommunikation - Barselsvikariat

Har du en skarp pen, et øje for den gode historie og en sans for det rette medievalg? Vil du være med til at synliggøre vores forskeres indflydelse i samfundet? Og kan du producere nyheder og tekster, der fanger modtagerne på både eksterne medier samt interne kommunikationskanaler? Så er det dig vi søger! Ved Institut for Planlægning på Aalborg Universitet søger vi en fuldtids barselsvikar til vores kommunikationsteam med opstart den 1. november 2021 eller snarest derefter. Som kommunikationsmedarbejder på Institut for Planlægning bliver du en del at instituttets sekretariat, som består af en bred gruppe af teknisk administrativt personale, som alle arbejder med administrative supportopgaver til understøttelse af vores kerneydelser; Uddannelser, forskning og vidensamarbejde. Du vil have et tæt samarbejde med instituttets to øvrige kommunikationsmedarbejdere samt den centrale kommunikationsafdeling på Aalborg Universitet, hvor specielt instituttets kommunikationspartner vil være en tæt sparringspartner. Institut for Planlægning har medarbejdere og studerende i både Aalborg og København, hvorfor der i stillingen kan forventes rejseaktivitet til København.

Stillingsbeskrivelse

Arbejdsopgaverne vil blandt andet omfatte:

  • Rådgive og vejlede instituttets forskere om forskningsformidling
  • Løbende følge med i og sikre målrettet kommunikation af relevante emner inden for instituttets forskningsområder
  • Udarbejde pressemeddelelser og andre journalistiske opgaver
  • Webredaktør på intranet og eksterne hjemmesider samt diverse SoMe.
  • Producere nyheder, film og tekster, opdatere, vedligeholde og videreudvikle hjemmesiderne
  • Intern kommunikation og formidling via instituttets nyhedsbrev, intranet og infoskærme
  • Ad hoc kommunikationsopgaver, primært relateret til forskningsformidling og intern kommunikation (fx oversættelse eller andet tekstarbejde)

 

Vi forventer, at du:

  • har erfaring med forskningsformidling og intern kommunikation
  • kan kommunikere korrekt og flydende på dansk og engelsk
  • er stærk på sociale medier som eksempelvis LinkedIn og Twitter
  • kan navigere i en politisk styret organisationer med mange forskellige interessenter
  • har erfaring med CMS-systemer, journaliseringssystemer og indsigt i grundlæggende GDPR-regler
  • har en proaktiv, struktureret og selvstændig tilgang til dit arbejde
  • Opsøgende og initiativrig og god til både at drive og afslutte opgaver
  • Godt humør, positiv indstilling og gode samarbejdsevner
  • Motiveret af en varieret hverdag med fleksible arbejdsforhold

Hvem er vi?

På Institut for Planlægning tilstræber vi et dynamisk arbejdsmiljø med en uformel tone og højt engagementet. Til tider har vi en hektisk og omskiftelig hverdag, men vi sætter altid trivsel og godt samarbejde meget højt. Vi vil sørge for, at du får en god introduktion og oplæring, og du vil have gode muligheder for at præge dit job og bidrage med netop din personlighed og dine erfaringer.


Institut for Planlægning arbejder med samfundsudvikling i bred forstand ud fra et fokus på skabelsen af en mere bæredygtig fremtid. Instituttet er kendetegnet ved nyskabende og uafhængig forskningsbaseret viden som grundlag for undervisning og beslutningstagning omkring nuværende og fremtidige udfordringer relateret til bæredygtighed. Vores forskning og undervisning spænder bredt inden for bæredygtigt design, omstilling, forbrug og produktion samt miljøvurdering, energiplanlægning, arealanvendelse, livscyklusvurderinger og havmiljø – alt sammen forankret i en problembaseret tilgang til ingeniørvidenskabelige uddannelser i en unik kombination mellem samfundsforståelse og teknologi.

Flere oplysninger kan findes på www.plan.aau.dk

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 40 og 41.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Sekretariatsleder Lena Haugsted Laursen på telefon 99403763 og mail lena@plan.aau.dk

 

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i Staten. Der ydes rådighedstillæg til stillingen. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1169226

Ansøgningsfrist

30/09/2021

Søg stillingen online
Stillinger efter kategori

Online ansøgning - gode råd

Online ansøgning - gode råd

Aalborg Universitet benytter et e-rekrutteringssystem til modtagelse af ansøgninger. I selve stillingsopslaget finder du nederst et link, som du skal benytte, når du ønsker at søge en stilling.

Inden du uploader en ansøgning, er det vigtigt, at du har al dokumentation klar i WORD- og/eller PDF- format, da du skal uploade alt på én gang. Du kan ikke forlade ansøgningen og vende tilbage efter et par timer uden at skulle starte forfra.

Systemet understøtter ikke ZIP-filer eller billedfiler. Filnavne må kun indeholde tal og bogstaver, og hvert enkelt dokument må maks. fylde 20 MB.

Hvis der opstår tekniske problemer, opfordrer vi til, at du prøver igen. Hvis de tekniske problemer mod forventning ikke kan løses, så kontakt venligst den medarbejder, som står nævnt som kontaktperson i stillingsopslaget.

Lær os at kende